Belsam Djehiche

HR- och löneadministratör, Stockholm

Jag heter Belsam Djehiche och är HR- och löneadministratör på Hemsö. Jag tar hand om våra anställda med målet att ge dem en god medarbetarupplevelse på Hemsö.

En av mina uppgifter är att ge nyanställda HR-intro, där vi går igenom våra löneprocesser, friskvård och förmåner. Andra uppgifter är att se till att alla får rätt lön och förmåner men också mer strategiska frågor som lönerevision och lönekartläggning. Mitt fokus ligger på att, tillsammans med HR-gruppen, underlätta för mina kollegor när det gäller alla medarbetarfrågor så att de trivs och mår bra på Hemsö.  
 
Mina kollegor kommer till mig för att prata om allt mellan himmel och jord, det kan vara frågor om utläggsredovisningar och ergonomi eller för att prata om privata saker. Tack för det förtroendet fångar jag upp mycket av det som händer hos oss och hur folk mår, och jag kan då hjälpa till med lösningar som underlättar för dem. 
 
Jag uppskattar att vi har en platt organisation där alla äger sina egna frågor. Jag har stort mandat och ansvar. Mitt fokus ligger på att underlätta för mina kollegor och ett exempel på det är min möjlighet till att påverka valet av vårt nya HR-system. Utgångspunkten var att minska på administrationen så att de kan lägga sin tid på sådant som skapar värde – egen utveckling, att umgås med kollegorna och göra det lilla extra för våra hyresgäster. Det som betyder något på riktigt och som gör skillnad.