Hem / Press och nyheter / Pressmeddelanden / Hemsö förvärvar fastighetsportfölj i Stockholmsregionen

Hemsö förvärvar fastighetsportfölj i Stockholmsregionen

Hemsö köper en fastighetsportfölj bestående av ett äldreboende och tre skolfastigheter belägna i Nacka, Stockholm och Sollentuna. Värdet av fastigheterna är 285 miljoner och säljare är Landsort Care 2 AB.

Det förvärvade äldreboendet är beläget i Nacka, två av skolfastigheterna ligger i Sollentuna och den tredje skolfastigheten ligger i Stockholm. Hyresgäster är Attendo Sverige AB, Vittraskolorna AB samt Tornadoskolan AB och tillsammans är den återstående genomsnittliga hyrestiden 11 år. Total uthyrningsbar yta uppgår till 11 000 kvadratmeter.

– Vi ser förvärvet av de fyra fastigheterna som ett värdefullt tillskott till Hemsös bestånd av samhällsfastigheter i Stockholmsregionen, säger Hemsös VD Per Berggren.

De förvärvade fastigheterna är del av Nacka Sicklaön 12:9, Stockholm Piloten 2, Sollentuna Träbjälken 16 samt del av Sollentuna Sjöberg 7:4. Hemsö tillträder fastigheterna den 5 november i år.

Informationen är sådan som Hemsö Fastighets AB ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 22 oktober 2015 klockan 08:00.