Hoppa till innehåll
Hem / Vanliga frågor

För hyresgäster

Vanliga frågor

Här har vi sammanställt de vanligaste frågorna vi får från våra kunder med svar. Förhoppningsvis finns svaret på din fråga här. Annars är du givetvis välkommen att kontakta oss med dina frågor eller synpunkter.

1. Vad gör jag om jag inte hittar min fastighet?

Att du inte hittar din fastighet kan bero på flera saker. Om du exempelvis söker på förskolans eller äldreboendets namn är det inte säkert att din fastighet visas i sökträffarna. Sökningar på lokalens adress (eller fastighetsbeteckning) ger bäst resultat.

Om du fortfarande inte hittar din fastighet, kontakta ditt förvaltarteam alternativt kontaktaoss@hemso.se eller 08-501 170 00. Vi hjälper dig gärna.

2. Jag har precis gjort en felanmälan, när får jag svar?

Inkomna anmälningar via vårt webbformulär hanteras under vardagar mellan kl. 07.00 –16.00. Vi försöker åtgärda problemen och återkoppla statusen så fort vi kan. Om du har frågor angående din anmälan kan du alltid ringa oss och fråga om statusen. Kontakta ditt förvaltarteam alternativt ring 08-501 170 00 och ange ditt ärendenummer. Ärendenumret får du via ett automatiskt mejl efter att du har gjort en anmälan.

3. Jag har gjort en felanmälan, varför har ingen kontaktat mig?

Vi försöker åtgärda de anmälningar vi får in så fort vi kan. Om du har frågor angående din anmälan kan du alltid ringa oss på 08-501 170 00 och fråga om statusen. För att vi ska kunna ge dig snabbare service, vänligen ange ditt ärendenummer. Ärendenumret får du via ett automatiskt mejl efter att du har gjort en anmälan.

4. Jag får felmeddelande när jag gör en felanmälan, vad beror det på?

För att vi ska kunna ge dig bästa möjliga service, vänligen kontakta oss på 08-501 170 00.

5. Jag behöver en personlig kontakt, vem kan jag ringa?

Du är alltid välkommen att ringa vår reception på 08-501 170 00, som kopplar dig till en medarbetare som hjälper dig med ditt ärende. Om du vill nå någon i ditt förvaltarteam kan du enkelt hitta kontaktuppgifter på vår webbplats. Gå till ”Hitta din fastighet”. Där kan du söka din fastighet och hitta kontaktuppgifter till förvaltare.

6. Var vänder jag mig om jag har frågor angående min lokal/hyra/mm?

Du är välkommen att kontakta vår reception på 08-501 170 00 som hjälper dig att komma i kontakt med rätt person inom Hemsö. m du vill nå någon i ditt förvaltarteam kan du enkelt hitta kontaktuppgifter på vår webbplats. Gå till ”Hitta din fastighet”. Där kan du söka din fastighet och hitta kontaktuppgifter till ditt förvaltare.

7. Var ska jag vända mig om jag har frågor som gäller fakturor och hyresavier?

För frågor om fakturering och hyresavier är du välkommen att kontakta oss på 08-501 170 80. Du kan även kontakta oss via formuläret nedan så återkommer vi så snart som möjligt med svar på dina frågor.

8. Kan jag anmäla e-faktura som privatperson?

Elektronisk faktura, e-faktura är en betaltjänst via din internetbank. Väljer du e-faktura får du dina hyresavier samlade i din internetbank, det ger dig överblick och kontroll över både betalda och obetalda avier. Du anmäler e-faktura via din internetbank, tänk på att du behöver stå på hyreskontraktet för att kunna aktivera e-faktura. När e-faktura är aktiverat kommer vi att skicka nästa hyresavi till din internetbank. Alla uppgifter som OCR-nummer, bankgironummer, förfallodag och belopp är då redan ifyllda, allt du behöver göra är att kontrollera att uppgifterna stämmer och godkänna betalningarna, en vinst för både din egen tid och miljön.

Har du frågor eller funderingar?

Fyll i formuläret så återkommer vi till dig.

*” anger obligatoriska fält