Hem / Press och nyheter / Pressmeddelanden / Fastighetsbolaget Hemsö rekryterar

Fastighetsbolaget Hemsö rekryterar

Fastighetsbolaget Hemsö fortsätter att rekrytera nyckelpersoner. De två senaste i raden av kompetenta och intressanta personer som börjat på Hemsö är Fredrik Alvarsson och Peter Alvemur.

Fredrik Alvarsson blir regionchef för Hemsö Syd. Fredrik är ingenjör från Lunds Universitet och kommer senast från NCC där han framgångsrikt arbetade med projektutveckling. Fredrik har också lång erfarenhet av uthyrning och förvaltning från både Vasakronan och Kungsleden.

Peter Alvemur kommer att arbeta med projektutveckling över hela Sverige. Peter är fastighetsekonom från KTH och har under de senaste sex åren arbetat med projekt- och fastighetsutveckling i sin roll som VD för Q-gruppen Fastighets AB. Dessförinnan arbetade han med fastighetsutveckling och byggrelaterade frågor på Granen Fastighetsutveckling AB.

– Intresset för att börja hos oss är stort, något jag inte är förvånad över. Med en historia som divisionen Publika Fastigheter inom Kungsleden var vi tidigt ute med att helt fokusera på lokaler för samhällsservice. Vi kan nog påstå att vi initierat en ny kategori av fastighetsföretag och att vara pionjär är något som de flesta vill uppleva säger VD Per Berggren.

Foton tillgängliga på Hemsös hemsida