Hem / Press och nyheter / Pressmeddelanden / Hemsös HR-chef Pernilla Gladh nominerad till Årets Employer Branding person 2014

Hemsös Pernilla Gladh är nominerad av Universum till Årets Employer Branding-person mot studenter.

De personer som nomineras till utmärkelsen kännetecknas av att de genom sina insatser bidragit till att öka engagemanget och intresset för employer branding inom sin organisation.

Jag ser nomineringen och dess motivering som ytterligare ett bevis på att strategisk HR arbete är en viktig framgångsfaktor för ett företag, säger Pernilla Gladh.

Universums motivering till att nominera Pernilla Gladh lyder:

Denna person har lyft sitt företag på ett fantastiskt sätt i dessa frågor. Företaget har ökat sin kännedom och attraktivitet i ingenjörsgruppen med över 40% under två års tid. Genom att låta rätt personer gestalta arbetsgivaren har hon visat på det djup och den bredd av möjligheter som finns inom företaget. Personen i fråga har vidare förankrat frågorna väl i ledningsgruppen vilket skapar ett aktivt ambassadörsskap internt. Vi tror att denna person kan inspirera många andra till att våga tänka nytt inom området.

Juryn består av Universums vd Petter Nylander, Sverigechef Claes Peyron och Global research director Lisa Sundström som beaktar följande kriterier för att utse en vinnare:

• Personens intresse för och engagemang i employer branding-frågor
  • Hur väl personen bidragit till att ledningsgruppen engageras i frågorna
  • Att företaget marknadsför/kommunicerar sitt employer brand på ett innovativt och trovärdigt sätt
  • Att företagets employer branding-aktiviteter lett till resultat i bland annat Universums mätningar

Vinnaren utses i början av mars nästa år vid tillställningen Universum Awards.