Hem / Press och nyheter / Pressmeddelanden / Hemsö expanderar ytterligare i Tyskland och förvärvar äldreboende i Mülheim

Hemsö expanderar ytterligare i Tyskland och förvärvar äldreboende i Mülheim

Hemsö förvärvar ytterligare ett äldreboende i Tyskland, denna gång i Mülheim a.d. Ruhr som är en tillväxtort i Nordrhein-Westfalen. Bedömt fastighetsvärde uppgår till cirka 87 miljoner svenska kronor. Säljare är ett tyskt fastighetsbolag och hyresgäst är den kyrkliga vårdoperatören Caritas Duisburg.

Förvärvet innebär att Hemsö nu äger 24 fastigheter i Tyskland som hyrs av totalt 11 operatörer. Målsättningen är att utöka det tyska beståndet med fokus på tillväxtorter.

Hemsö är i ett expansivt skede i Tyskland och detta är ett av flera framgångsrika förvärv under 2014 säger Hemsös VD Per Berggren.

Hemsö har totalt förvärvat fyra äldreboenden i Tyskland under 2014 inkluderat fastigheten i Mülheim.

Informationen är sådan som Hemsö Fastighets AB ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 28 november 2014 klockan 08:00.

För vidare information vänligen kontakta