Hem / Press och nyheter / Pressmeddelanden / Hemsö bygger nytt äldreboende i Eskilstuna i samarbete med KIAB

Hemsö bygger nytt äldreboende i Eskilstuna i samarbete med KIAB

Hemsö förvärvar en vårdfastighet och bygger ett nytt äldreboende i Eskilstuna tillsammans med fastighetsbolaget KIAB, som också är säljare. På fastigheten finns idag tre befintliga vårdbyggnader vilka ingår i köpet. Underliggande fastighetsvärde efter färdigställandet av äldreboendet uppskattas till cirka 130 miljoner kronor.

Äldreboendet uppförs på fastigheten Eskulapen 1 där de befintliga byggnaderna består av en vårdcentral, ett LSS-boende och en dagverksamhet. Total uthyrningsbar yta efter att äldreboendet är färdigställt uppgår till cirka 5 800 kvm.

Förvärvet stärker Hemsös fastighetsportfölj i Mälardalsregionen och ligger väl i linje med vår strategiska inriktning att äga och utveckla samhällsfastigheter, säger Hemsös VD Per Berggren.

Tillträde sker i januari 2015. Äldreboendet beräknas stå klart i december 2015.

Informationen är sådan som Hemsö Fastighets AB ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 18 december 2014 klockan 08.00.

För vidare information vänligen kontakta