Hem / Press och nyheter / Pressmeddelanden / Hemsö och AF Bygg uppför ny vårdfastighet och mötesplats i Sannegården på Hisingen

Hemsö har tillsammans med AF Bygg Göteborg AB fått en markanvisning i Sannegården på Norra Älvstranden. Avsikten är att bygga en helt ny vårdfastighet och mötesplats.

Fastigheten kommer att uppföras i sex våningsplan inklusive garage. Ett våningsplan är planerat för LSS-bostäder samt gemensamhetsytor. Flera plan är planerade för service och vårdverksamhet. På entréplanet kan utrymme skapas för butiker och andra verksamheter.

–Tillsammans med AF Bygg får vi möjlighet att bygga en flerfunktionell vårdfastighet i ett attraktivt läge med mycket goda förutsättningar för att bli en naturlig mötesplats i Sannegården. Investeringen stärker dessutom Hemsös närvaro i Göteborg säger Joachim Hult, Regionchef Väst, Hemsö.

Vårdfastigheten kommer att få en uthyrningsbar yta på cirka 4100 kvadratmeter och beräknas stå klar under tredje kvartalet 2016. Göteborgs kommun kommer att teckna hyresavtal på delar av ytan. Fastigheten kommer att uppfylla kraven för Miljöbyggnad Silver. Planerad byggstart är andra kvartalet 2015.

Informationen är sådan som Hemsö Fastighets AB ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 4 december 2014 klockan 08:00.