Hem / Press och nyheter / Pressmeddelanden / Hemsö omorganiserar och stärker ledningen

Hemsö omorganiserar och stärker ledningen

För att säkerställa ökat kundfokus och långsiktig framgång omorganiserar Hemsö sin förvaltarorganisation och stärker ledningen.

Hemsös förvaltningsorganisation delas upp i avdelningarna Förvaltning & Projektutveckling samt Teknik & Service. Rikard Nyhrén, som närmast kommer från Dalkia, utnämns till chef för avdelningen Teknik & Service och ingår i Hemsös ledningsgrupp. Ansvaret för Förvaltning & Projektutveckling kommer även fortsättningsvis att ligga på varje regionchef medan den nya avdelningen Teknik & Service kommer att ha ett övergripande ansvar för drift och underhåll.

Förändringen är ett led i Hemsös långsiktiga strategi att skapa en effektivare organisation som i ännu högre grad kan möta kundernas behov både i Sverige och internationellt, säger Hemsös VD Per Berggren.

Samtidigt blir Gustav Björkman, CIO och Eva Bång, CFO vice verkställande direktörer i tillägg till sina nuvarande roller.

Informationen är sådan som Hemsö Fastighets AB ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 9 december 2014 klockan 08:00.