Hem / Press och nyheter / Pressmeddelanden / Hemsö förvärvar äldreboende i Rhein-Main-området i Tyskland

Hemsö förvärvar äldreboende i Rhein-Main-området i Tyskland

Hemsö har förvärvat ett äldreboende i Heusenstamm vid Frankfurt am Main till en total investeringsvolym om cirka 220 miljoner kronor. Det är Hemsös elfte äldreboende i Rhein-Main-området.

Äldreboendet innehåller 40 platser, är byggt 1977 och totalrenoverades och byggdes ut 2008. Till den befintliga fastigheten planeras en nybyggnation om ytterligare 16 enkelrum och 30 seniorlägenheter samt en dagvårdverksamhet.

Fastigheten ligger centralt i Heusenstamm, nära till service och kollektivtrafik med goda förbindelser till Frankfurt am Main. Genom den planerade tillbyggnaden kommer vi att få ett attraktivt äldreboendecentrum för äldre i olika åldrar och med olika vårdbehov. Vi har ett gott samarbete med vår partner och hyresgäst AWO-Hessen Süd, som även driver sex av våra andra äldreboenden”, säger Jens Nagel, Hemsös fastighetschef i Tyskland.

Efter färdigställandet i slutet på 2018 kommer äldreboendet att bestå av 131 platser fördelade på 101 enkelrum och 15 dubbelrum samt 30 seniorlägenheter. Operatören är AWO Hessen Süd. Säljare är Merkur Developing Holding GmbH.