Hem / Press och nyheter / Pressmeddelanden / Hemsö tecknar hyresavtal med Sprint Bioscience

Hemsö tecknar hyresavtal med Sprint Bioscience

Hemsö har tecknat ett 6-årigt hyresavtal med Sprint Bioscience för lokaler i Novum i Huddinge. Lokalerna kommer att användas för laboratorier och administrativa ytor. Novum genomgår för närvarande en omfattande modernisering och tillbyggnation som beräknas vara helt klar 2024.

Hyresavtalet med Sprint Bioscience omfattar en yta på totalt 1750 kvadratmeter i det nya moderna Novum som inkluderar en utökning på drygt 600 kvadratmeter.

‒ Vi tycker att det är jätteroligt att Sprint Bioscience väljer att utöka sin verksamhet i våra lokaler i Novum. Fastigheten Novum i Flemingsberg genomgår just nu en omfattande modernisering och vi kan därför erbjuda välanpassade och fina lokaler som passar just forskningsverksamhet. Vi vill skapa en mötesplats för vård, näringsliv, forskning och utbildning där Sprint Bioscience är en del av detta, säger Mattias Lindén, förvaltare på Hemsö.

Fakta
Sprint Bioscience är ett läkemedelsbolag med fokus på att utveckla läkemedel mot cancer. Bolaget grundades 2009 och deras vision är att bygga ett svenskt långsiktigt läkemedelsbolag med spetskompetens inom preklinisk läkemedelsutveckling.