Hem / Press och nyheter / Pressmeddelanden / Hemsö förvärvar Life Sciencefastighet i Huddinge

Hemsö förvärvar Life Sciencefastighet i Huddinge

Hemsö förvärvar Life Sciencefastigheten Technology for Health i Huddinge utanför Stockholm. Hyresgäster blir Kungliga Tekniska Högskolan och Röda Korsets Högskola med en genomsnittlig kontraktstid på 20 år. Förvärvssumma uppgår till 762 miljoner kronor.

Säljare är det av Hemsö och SveaNor gemensamt ägda bolaget TKV som även uppfört fastigheten.

– Byggnaden Technology for Health är en del i Stockholmsregionens pågående Life Science satsning och även den första färdigställda byggnaden i Hemsös och SveaNors gemensamma satsning på Life Science fastigheter. Projektet har avlöpt väl och vi ser fram mot ett fortsatt gott samarbete med SveaNor, säger Hemsös VD Per Berggren.

Fastighetens totala uthyrningsbara yta uppgår till 20 000 kvadratmeter. Tillträde sker 1 juni 2016.

Förutom TKV har Hemsö och SveaNor ytterligare ett gemensamt bolag, Vitartes, som även det verkar inom segmentet fastigheter för Life Science.

Läs mer om Technology for Health och Vitartes på följande sajter:

Informationen är sådan som Hemsö Fastighets AB ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 8 februari 2016 klockan 08:00.